sobota, 19 listopada 2016

Recenzja książek I


Powiem szczerze, że nie lubię czytać książek. Nie wkręciłam się jeszcze w czytanie powieści, może dlatego że zazwyczaj trafiałam na nudne historie.
Jednak książki motywacyjne, poradniki czy właśnie takie, które pogłębiają wiedzę to coś innego. wciągają i to dość konkretnie. Fajnie jest się dowiedzieć czegoś nowego niż czytać zmyślone opowieści, które może i zwiększają wyobraźnie, ale nie wnoszą nic do życia. 



"Jesteś Cudem- 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym"- Regina Brett 

Jak sama nazwa wskazuje to zbiór lekcji, które zawierają odrębne, życiowe historyjki. W pełni motywują do tego aby być lepszym w dotychczasowym życiu. Czyta się ją lekko i szybko, jednak polecam czytać każdą lekcję z osobna, co wieczór przed snem, tak aby przeanalizować i wynieść jak najwięcej. Przyznam, że niektóre lekcje mnie nudziły i miałam wrażenie, że autorka za bardzo chce pokazać swoją rację. Jednak znowuż inne (większość) sprawiały, że zdarzało mi się lekko popłakać. Jeśli dotychczas nie słyszeliście o niej to zaznaczam, że jest to jedna z trzech części. Kolejne to: "Bóg nigdy nie mruga" i "Bóg zawsze znajdzie Ci prace". Dodaję zdjęcia spisu treści, tak aby przybliżyć wnętrze tej książki. Ogólna ocena za całokształt to: 8/10





 "Potęga podświadomości" - Joseph Murphy

 Polecam każdemu ! Dowiecie się wielu praktycznych rzeczy o własnym umyśle, o tym jak działa świadomość i podświadomość. Jedna z lepszych książek tego typu jakie przeczytałam, ale przyznam że w niektóre fakty ciężko uwierzyć i w pewnych momentach czytałam z niedowierzaniem. Dzięki niej nauczyłam się sprowadzać swoje myśli na właściwy tor i co najważniejsze odrzucać myśli niepotrzebne. Początek książki nieco mnie nudził, ale to dlatego, że już wcześniej miałam jakiekolwiek pojęcie na temat podświadomości, jednak nigdzie wcześniej nie spotkałam się z radami dotyczącymi tego, jak w pełni jej używać. 9.5/10




"The book of you" - Jamie Oliver 

Książka w bardzo ciekawej formie. Zawiera 365 mikroakcji na każdy dzień w roku. Dodatkowo po każdym miesiącu są pytania,miejsce na przemyślenia i zapisanie swoich zmian. Zawiera mikroakcje w kategoriach: jedzienie, umysł, ruch i miłość. Ma za zadanie pomóc czytelnikowi wyrobić nowe nawyki. Jest przejrzysta, uzupełniona obrazkami, a każda mikroakcja opisana jest w kilku zdaniach. Czyta się ją szybko i przyjemnie, właściwie to wracam do niej bardzo często, ale od Nowego Roku chcę przeczytać ją jeszcze raz tak jak zalecają autorzy. 10/10 




3 komentarze:

  1. Świetne książki, zachęcają do myślenia

    https://malinowa-panna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały czas szukam motywacyjnych książek, dzięki za podanie tych tytułów. Jakieś 5 lat temu przeczytałam "Sekret" Rhondy Byrne i od tamtej pory moje życie się zmieniło. Książki mają wielką moc ;)

    romanesque.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "jesteś cudem" i "potęga podświadomości", uważam, że tą drugą książkę każdy powinien przeczytać, jest świetna :)

    http://abonentpozazasiegiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń